Checkin survey

PCT = Pressure cooker team

Waarom?

Voordat ik een concept ga maken wil ik meer informatie van de werknemers van Greenhouse verzamelen. Vanuit het onderzoek van het PCT zijn er al een aantal vragen beantwoord. De survey van het PCT met de antwoorden zijn hier te vinden: PCT survey

Echter mis ik voor het complete plaatje nog enkele antwoorden en wil ik de vraagstelling van enkele vragen veranderen in de hoop dat ik een ander resultaat te krijg.

Een survey is handig methode om veel kwantitatieve data te verzamelen van je doelgroep.

Hoe?

Met behulp van Google Forms heb ik een survey opgesteld die ik in de #General channel van de Greenhouse Slack heb gestuurd. Ik heb gekozen om het in Slack te sturen omdat dit een meer iedereen van Greenhouse in deze chat zit. Ik heb de survey kort gehouden zodat de drempel om het in te vullen laag ligt en de kans groter is dat meer werknemers de survey invullen. De survey is in het Engels geschreven om rekening te houden met de Engelstalige werknemers. Ik wil een minimum van 100 responses krijgen om een duidelijk beeld te krijgen van de groep.

De survey

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScNmvnXPTlCDzKqo5mThKpLYfTGLa9tWtK606vC-5r8Eve3rA/viewform

Aannames

Van tevoren heb ik een aantal aannames gemaakt, met deze survey wil ik testen of deze aannames kloppen.

  1. Minimaal 90% gebruikt Slack als hoofdplatform om collega's te vinden.
  2. 80% vind het niet erg om zijn bluetooth aan te hebben.
  3. 60% zal het niet erg vinden om in te checken.
  4. Ik verwacht de volgende drie redenen het meeste genoemd zullen worden: Te veel werk, privacy, onzichtbaar als status kunnen hebben.

Test Analyse

Enquêteresultaten:

Van de 19,8% van de werknemers die niet willen inchecken hebben ze de volgende reden gegeven:

  1. Het kost extra tijd 
  2. Ik wil ook onzichtbaar kunnen zijn wanneer ik wil doorwerken.
  3. Ik denk dat ik ga vergeten om elke dag in te checken.
  4. Ik vind het irritant om elke dag in te checken
  5. Privacy 
  6. Ik heb een vaste plek
  7. Mijn begintijd kan worden bijgehouden.

4 van deze argumenten zijn op te lossen straks in het concept ontwerp. Het is voor de database bijvoorbeeld niet nodig om een tijd te registreren. Daarbij hoeven de werknemers die een vaste plek hebben niet mee doen aan het inchecken. Als laatste kan je een status toevoegen waarbij mensen anoniem kunnen inchecken. Wanneer deze punten worden opgelost zou zo'n 82,6%* geen probleem hebben met het inchecken.

*Berekening:

73,6% (89 deelnemers) is het er mee eens

19,8% (23deelnemers) is het er niet mee eens

6,6% (8 deelnemers) heeft anders opgegeven

Van de 19,8% kan ik van 8 deelnemers (6,6%) het probleem oplossen door bovenstaande oplossingen. Van de 6,6% kan ik van 3 deelnemers (2,4%) de twijfels oplossen. 

Vandaar de berekening 73,6% + 6,6% + 2,4% = 82,6%

  1.     Wat viel er positief op?

Uit het onderzoek van het PCT bleek dat 60% van de ondervraagde werknemers niet elke dag in- en uit willen checken. Echter blijkt uit deze vraagstelling 73,6% van de werknemers geen probleem heeft met inchecken. Dit percentage wordt eigenlijk hoger doordat een aantal van de argumenten voor het niet willen inchecken kan worden neergeslagen. Zoals bijvoorbeeld het bijhouden van tijd. Het percentage zou dan rond de 82% zitten.

Wat ook op viel is het gebruik van Slack 97,5% van Greenhouse gebruikt Slack om een collega te vinden. Dit bevestigt mijn aanname dat het een van de meest gebruikte programma’s is binnen Greenhouse voor het zoeken van collega’s. Dit kan ik eventueel gebruiken voor het tonen van de flexplekken.

  1.     Wat viel er negatief op?

Er waren meer werknemers dan verwacht die niet hun bluetooth aan willen zetten om gevonden te worden. Ook zijn er een aantal mensen bezorgd over hun privacy en willen meerdere werknemers een status waarbij ze zichzelf wel op onzichtbaar kunnen zetten zodat ze niet constant gestoord worden.

  1.     Wat was de grootste verrassing?

Ik had in eerste instantie niet verwacht dat het percentage van inchecken zo veel zou verschillen van het pressure cooker onderzoek. Daarbij is het opvallend hoe veel de twee grafieken van bluetooth en inchecken op elkaar lijken.

Conclusie

Uit dit onderzoek blijkt dan meer dan 75% van de werknemers bereid is om bij zijn flexdesk in te checken. Ook zou 75% het geen probleem vinden om zijn bluetooth op het werk altijd aan te hebben staan. Dit zou betekenen dat ik beide technieken kan gebruiken voor mijn concept. Daarbij wordt Slack 97,5% gebruikt waardoor het een op gebruiksvlak een geschikt platform is om eventueel mijn product in te implementeren.

In tegenstelling tot het pressure cooker onderzoek zijn mijn vragen concreter geformuleerd waardoor ik andere resultaten heb gekregen. Een voorbeeld hiervan is de vraag “Are you ok with your colleagues knowing your location?” uit het PCT-survey, deze vraag specificeert niet hoe je de persoon gaat volgen, dit zou letterlijk de locatie kunnen zijn van de persoon. In mijn vraagstelling heb ik gespecificeerd dat het gaat om inchecken bij een bureau en dus niet een tracking op de persoon zelf.